FUNNYDAY & SMART PLAY ŞİRKET ORTAĞI UĞUR KAYKAÇ: “FİRMAMIZ VE MARKALARIMIZ İÇİN 2018 YILINDA BÜYÜME DEVAM ETTİ. ANCAK 2018’DEKİ BÜYÜME, DAHA ÇOK ŞİRKET VERİMLİLİĞİNİ SAĞLAMA ODAKLI YATIRIMLAR İLE SAĞLANDI.”
2018’i değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz?
2018 yılı makro açıdan değerlendirildiğinde; ülkemiz için uzun yıllardır görülmeyen ve hazırlıklı olunamayan bir şekilde zor geçti. Ülkemizdeki ekonomik sıkıntılar birçok sektörü olumsuz etkilerken, özellikle perakende sektörü önemli değişimler yaşadı.
Firmamız ve markalarımız için 2018 yılında büyüme devam etti. Ancak 2018’deki büyüme, daha çok şirket verimliliğini sağlama odaklı yatırımlar ile sağlandı. Funnyday ve Smart Play markalarımız; hedef kitlelerine daha çok ulaşmak adına 4 yeni şube açarak büyümelerini sürdürdü. 2018 yılı karlılık açısından ise; beklentilerin altında kalacak. Sadece eğlence alanında değil perakendenin her alanında 2018, yüksek kar yaratma yılından çok sağlıklı geçiş anlamında düşünüldü yatırımcılar tarafından. Biz şirket olarak, bu dönem satışlarımıza önem verdiğimiz kadar; en az o ölçüde gider yönetimine yüklendik. İstisnasız her giderimizi etik değerlere bağlı kalmak kaydıyla doğru yönetmeye çalıştık ve sonucunda satış kayıplarının önemli bölümünü, gider yönetimini doğru yaparak telafi ettik.
2019 yılından sektör adına beklentileriniz nelerdir? Yeni yılda nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Türkiye’de yeni AVM açılışı yavaşladı. Bu noktada sektörümüz için AVM dışı lokasyonlarda şubeleşmeler gündeme gelebilir. Ayrıca sektörümüzde şubeleşme eski dönemlere göre daha az olacağından, muhtemelen hâlihazırda işleyen eğlence merkezlerimizin renovasyonu ve yeni yapılanmaları gündeme gelebilir.
2019 yılında markalarımız Funnyday ve Smart Play, kontrollü büyümelerini sürdürecek. Şu an itibariyle verimsiz hiçbir şubemiz bulunmuyor.2019 yılı için var olan kontratlarımız gereği, açılışlarını gerçekleştireceğimiz 4-6 adet arası yeni eğlence merkezlerimiz var.
Ayrıca 2019 yılı, şirketimiz için her zamanki gibi verimliliğin ön planda tutulduğu ve yatırım maliyetlerinin daha iyi yönetileceği, müşteri odaklılığının her zamankinden daha doğru ele alınacağı bir dönem olacak.
Eğlence merkezinizin ayakta kalabilmesi ve karlılığını artırabilmesi için ne tür kalkınma planları yapıyorsunuz?
Muhakkak her yıl mağazalarımızın yüzde 20’sini yeniliyoruz. Yeni oyun gruplarını (Makine ve Soft Play vb. oyun grupları ) her yıl eğlence merkezlerimize ilave ediyoruz. Böylelikle müşteri memnuniyeti sürekli kılınıyor ve satışlarımız yıldan yıla reel olarak artıyor. Ayrıca hizmet kalitesinin artırılması anlamında da sürekli dış danışmanlıklar ve şirket içi değerlendirmelerle bu konuda daha fazla başarı sağlamayı amaç ediyoruz.
Yeni yatırım planlarınızdan bahseder misiniz?
2018’in son ayında ve 2019 yılı içinde önceden belirlenmiş yeni eğlence merkezlerimiz olduğu gibi şu an yatırımcılarla görüştüğümüz önemli lokasyonlar gündemimizde bulunuyor.2019 yılına kadar metrekare olarak yüzde 50 civarında büyümeyi planladık. Funnyday ve Smart Play markalarımız, müşteri tarafından beğenilen ve başarılı AVM’lerde var olmayı amaçlıyor ve bu yönde planlamalar yapıyor.
Kaynak: Mallreport