AVM’ler doğru mağaza karmasına odaklanmalı!

AVM’ler doğru mağaza karmasına odaklanmalı!

Funnyday Şirket Ortağı Uğur Kaykaç: “Farklılık yaratacak bir marka miksi ile beraber, ideal ölçülerdeki AVM’ler hayatımızın önemli parçası olması devam edecekler” dedi.

“Shopping Centers in ideal dimensions will continue to be an important part of our lives with a brand mix, which will create a difference,” said Funnyday Company Partner Ugur Kaykac.

Kimi firmalar sektörün yeteri kadar büyümediğinden ve rekabet edecek firma bulamadığından yakınıyor. Peki, gerçekten durum böyle mi? 
Biz bu görüşe katılmıyoruz. Türkiye pazarında çok fazla sayıda olmasa da, yeni konseptlerle kendini yenileyen, iyi dekorasyonu ve oyun konseptlerini müşterilerine sunan, en iyi düzeyde hizmet vermeye çalışan değerli markalar mevcut. Biz de bu grupta yer almaya çalışıyoruz.

Eğlence sektöründeki firmalar arasında bir birlik söz konusu değil… Peki, eğlence firmalarının bir araya gelmesi ve bir birlik oluşturması için neler yapılabilir?
Bu anlamda bir örgütlenme sektörde zor gözüküyor. Ancak biz marka olarak bu oluşumdan keyif alırız. Bu konuda sektörün bizlerden daha eski ileri gelen markaları var. Bu markaların öncülüğünde sektöre güç katmak, risklerini yönetmek çok faydalı olacaktır.

AVM’lerde faaliyet gösteren firma sayısı sınırlı ölçüde… Peki, bu durumun önüne geçmek, çeşitliliği ve rekabeti artırmak adına hem firmalar hem de AVM’ler neler yapmalı?
Bir kere AVM’ler proje ve inşaat anlamında daha doğru hareket etmeli ve projeler her türlü sektörü yansıtabilecek inşaat alt yapısını içermeli. Ayrıca öncelikle kira gelirine odaklanmaktansa, kalıcı ve doğru marka karması oluşturulmalıdır. Farklılık yaratacak bir marka miksi ile beraber, ideal ölçülerdeki AVM’ler hayatımızın önemli parçası olması devam edecekler.
AVM’lerdeki eğlence konseptlerinin ise, birbirlerinin hacimlerini almamak kaydıyla farklılaşması gerekiyor. Ayrıca AVM’lerde birden fazla eğlence konseptinin bulunması çok doğru bir yapılanma olacaktır.

 

Some companies complain that the sector has not grown enough and they cannot find companies to compete with. Is this really the case? 
We do not agree with this opinion. There are valuable brands, although not many, which renew themselves through new concepts, which offer good decoration and game concepts to its customers and striving to provide the best service level in the Turkish market.  We try to be in this category.

There is no union among the companies in the entertainment sector… What can be done to bring the entertainment companies together and create a union?
It seems that this kind of organization is hard in the sector. However, we, as a brand, would be pleased about this formation. There are leading brands, which are older than us. It would be very helpful to add strength to the sector and to manage its risks under the leadership of these brands.

Number of companies, which are active in shopping centers is limited… What should both the companies and shopping centers do to prevent this situation, increase diversity and competition?
For one thing, shopping centers should act more correctly in terms of project and construction and projects should include construction infrastructure, which can reflect all kinds of sectors. Besides, instead of focusing mainly on rental income, permanent and correct brand mix should be created. Shopping centers will continue to be a part of our lives with a brand mix, which will create a difference and ideal dimensions.
Entertainment concepts in shopping centers should differentiate without occupying one another’s volume. In addition, it will be a very correct configuration for shopping centers to have more than one entertainment concept.

 

Kaynak: Mallreport